Thijs van Kalkeren

Senior Online Marketeer

Thijs van Kalkeren is 5 jaar geleden, op 1 juni 2017, begonnen als Online Marketeer bij Amega. Hij heeft zich in al die jaren ontwikkeld tot Senior Online Marketeer. Thijs houdt zich bezig met de online wereld van Amega, denk aan de websites en online systemen. In zijn functie houdt hij zich vooral bezig met de projecten in de online wereld van Amega.

Achtergrond

Ik heb voor mijn functie bij Amega één jaar als consultant gewerkt. Dit was voornamelijk omdat ik als Online Marketeer nergens terecht kon, gezien mijn ervaring nog te beperkt was. Tijdens mijn functie als consultant ben ik altijd door blijven zoeken naar vacatures binnen de online marketing, omdat ik zeker wist dat ik hierin verder wilde.

"Binnen het team is het gezellig en is de sfeer altijd goed. Iedereen kan goed met elkaar opschieten."

Werkplek en collega's

Tijdens mijn start als Online Marketeer kwam ik terecht in een team van zo’n 6 collega's. Inmiddels is het team, inclusief stagiaires, uitgegroeid tot 12 collega's. Het is een jong, gemotiveerd en creatief team waarbij iedereen zijn eigen specialisaties en verantwoordelijkheden heeft. Dit maakt dat we veel van elkaar leren.

Binnen het team is het gezellig en is de sfeer altijd goed. Iedereen kan goed met elkaar opschieten. Het komt dan ook geregeld voor dat we, naast de vaste vrijdagmiddagborrel, buiten werktijd met elkaar wat leuks gaan doen.   

Over Amega Groep

Amega is een ambitieus bedrijf. De uitdagingen binnen de branche zijn groot, maar Amega weet hier als bedrijf altijd de beste weg in te vinden. De lat ligt hoog, maar de waardering en beloning ligt ook hoog. Daarnaast voelt het bedrijf niet zo groot, ondanks dat we inmiddels behoorlijk gegroeid zijn. Iedereen kent elkaar en is bereid elkaar te helpen.

Werkinhoudelijk

Ik houd mij tegenwoordig voornamelijk bezig met grote projecten binnen de Online Marketing. Denk hierbij aan automatisering van processen, data verzameling en optimalisatie van alle online kanalen. Zo heb ik in de afgelopen jaren al zo’n 25 nieuwe websites live gebracht.

Daarnaast is een van mijn specialisaties SEO (Search Engine Optimalisation). Dit is een optimalisatie proces waarbij we constant bezig zijn om een betere positie op Google te verkrijgen.

Het leuke aan mijn werk vind ik de afwisseling in het werk en binnen het team. Geen dag is hetzelfde en er is iedere dag genoeg ruimte voor een lolletje en een praatje. Daarnaast vind ik het geweldig dat je alles tegenwoordig kan doormeten. Iedere aanpassing op de website, campagne en onze sociale media kan je direct terug zien in de statistieken.

Doelen en ambities

We streven ernaar om de beste te zijn en te blijven binnen de Automotive markt. We hebben een sterke basis neergezet. Als team hebben we enorm veel kennis in huis en met elkaar blijven we dit inzetten om deze basis verder te optimaliseren. Ieder jaar zien we de cijfers stijgen en deze trend willen we uiteraard voortzetten.