Mirjam de Waal

Medewerker Online Sales

Mirjam de Waal is 8 jaar geleden begonnen op de afdeling Klantsupport. Sinds 2018 is ze werkzaam op de afdeling Online Sales, waar ze de uitdaging kreeg om deze afdeling op te starten. Mirjam houdt zich bezig met de online aanvragen van onze automerken. Ze is het eerste telefonische aanspreekpunt voor mensen die opzoek zijn naar een auto.

Achtergrond

Ik ben sinds 2016 werkzaam bij Ames Autobedrijf. Destijds ben ik begonnen op de afdeling Klant Support. Hier was ik verantwoordelijk voor het benaderen van klanten waarvan de auto toe is aan onderhoud of APK. Sinds oktober 2018 ben ik de uitdaging aangegaan om een Online Sales afdeling op te zetten. Nu behandel ik online aanvragen van klanten die advies nodig hebben omtrent een nieuwe of andere auto. Daarbij is deze afdeling ook verantwoordelijk om de klanten telefonisch te helpen en de online chat te verzorgen.

Ik heb de opleidingen VMBO-T en de SPW-VG afgerond. Daarnaast ben ik ook gecertificeerd trainer in klantcontact en sales.

 

"Daarbij hebben we regelmatig even een sociaal moment met elkaar en gaan we lekker ergens

een hapje of drankje doen."

Werkplek en collega's

We hebben een gedreven en enthousiast team van drie collega’s en zijn momenteel opzoek naar een 4e collega. Omdat we 5 dagen per week, 8 uur per dag met elkaar samen werken op kantoor, leer je elkaar echt goed kennen. Om tot een optimaal resultaat te komen helpen we elkaar waar nodig. Daarbij hebben we ook gezellige teamuitjes.

Doelen en ambities

Mijn doel is om een goed persoon te zijn in mijn doen en laten naar mijn collega’s toe. Ik probeer zo goed mogelijk om betrokken te zijn in het werk. Daarbij is het natuurlijk ook altijd leuk als er veel tevreden klanten in een mooie auto de showroom uitrijden. Dit mede doordat we ook met een doelstelling en leuke bonussen werken. Daarbij ben ik er trots op als we goede cijfers kunnen laten zien qua opvolging, verkoop en klanttevredenheid. Hoe leuk is het dat deze afdeling vanuit niets naar zo’n belangrijke afdeling binnen Ames is gegroeid!

Over Amega Groep

Amega is een dynamisch bedrijf waar geen dag hetzelfde is. Amega staat open voor nieuwe ideeën en kansen. De dagen vliegen voorbij en toch blijven we vrijdagmiddag nog even wat langer voor de vrijmibo. De borrel is ook erg belangrijk om samen met je collega’s even gezellig samen te zijn en te ontspannen. Ik heb zelfs mijn man drie jaar geleden aangedragen als nieuwe werknemer bij PSB en dat zou je naar mijn idee niet doen als het geen fijn bedrijf is.

Werkinhoudelijk

Onze afdeling is verantwoordelijk voor alle online aanvragen van Volkswagen, Seat, SKODA en Audi van klanten die op zoek zijn naar een auto. Ook zijn wij daarbij het eerste aanspreekpunt als de klanten telefonisch contact zoeken. Daarbij plannen wij de afspraak voor de proefrit in met de klant en behandelen wij de vragen die de klanten ons stellen via de chat. Daarnaast verzorgen wij de offertes en behandelen we de (lease) aanvraag/overeenkomst. Wij hebben een goede samenwerking met de Ames Showrooms en hanteren we korte lijnen qua samenwerking en opvolging zodat we de opvolging van klantcontact zo optimaal mogelijk te kunnen maken. Ook hebben we korte lijnen met de Marketing afdeling en de optimalisatie van het aanbod op onze website.

Ik vind het heel leuk dat wij Volkswagen, SEAT, SKODA en Audi aanbieden. Hierdoor kan ik de klant helemaal begeleiden naar de juiste auto welke het beste bij de klant past. Zo is het ook prettig dat de klant één contactpersoon heeft voor diverse merken/uitvoeringen. Klanten vragen bij een volgende auto ook weer naar jou. Ook vind ik het erg fijn dat de samenwerking met mijn collega’s lekker vlot en sociaal verloopt. Het is erg belangrijk dat er een juiste balans is tussen werk en de gezelligheid onderling. Ik durf wel te zeggen dat dat goed zit!