Roberto Doekhi: Commercieel medewerker binnendienst

Commercieel medewerker binnendienst

Roberto Doekhi

Onze commercieel medewerker binnendienst Roberto Doekhi is sinds juli 2021 werkzaam bij Amega. Hij is begonnen op de binnendienst van Amega Fleet en sinds december 2022 is hij werkzaam in dezelfde functie bij Mobilitics. Waar Roberto met veel plezier werkt.

Achtergrond

“Mijn vooropleidingen zijn niet zo zeer gerelateerd aan het werk dat ik nu doe. Ik ben afgestudeerd als facilitair leidinggevende op het mbo-niveau 4. Daarna heb ik de opleiding Media en Entertainment Management gestudeerd op het hbo. Met deze opleiding ben ik gestopt en toen ben ik per toeval in de automotive branche terecht gekomen. Ook heb ik verschillende bijbaantjes in de verkoop/commercie gehad. Na mijn laatste studie ben ik fulltime aan de slag gegaan als commercieel medewerker binnendienst op de fleetsales afdeling bij een Rotterdamse VAG dealergroep. Waarna ik in 2021 ben gestart bij Amega.”

Werkinhoudelijk

“Mijn werkzaamheden bestaan uit het bijhouden van onze lopende offertes en het benaderen van nieuwe klanten. Deze leads komen op diverse manieren binnen, vanuit onze eigen webshop of via de collega’s van de verschillende Amega vestigingen. Hierbij hoort het verzamelen van informatie, zoals de situatie bij de klant thuis of op de zaak, om zo een juiste offerte uit te kunnen brengen.

Ook is het meedraaien in de mailbox een dagelijkse taak, omdat hier vragen of andere werkzaamheden uit ontstaan vanuit klanten, partners of installateurs.

Wekelijks zorg ik (vaak samen met een collega) in overleg met het magazijn ervoor dat de juiste onderdelen voor de installaties van de laadstations tijdig bij de juiste installateurs terecht komen. 

Uiteraard zitten we de gehele werkdag klaar bij de telefoon om binnenkomende vragen te beantwoorden of issues op te lossen, bij bijvoorbeeld een storing of een vraag over een offerte.

Het leuke aan mijn werk is dat je veel in contact bent met andere mensen, zowel binnen de organisatie als erbuiten. Ook het klantencontact is erg leuk. Het aanschaffen van een laadstation is een vrij prijzige investering, dus is het leuk om een klant hier goed over te kunnen adviseren en de klant blij te kunnen maken met een laadvoorziening naar eigen keuze. De dankbaarheid die je van de klant hiervoor krijgt zorgt ervoor dat je weer met een goed gevoel de dag kunt afsluiten.”

Werkplek en collega's

“Op de binnendienst van Mobilitics werk ik samen met twee andere collega’s. We delen het kantoor met twee buitendienst collega’s van Amega Fleet. We hebben een klein, maar hecht team!

Er heerst een fijne werksfeer. We weten wat we van elkaar kunnen verwachten en helpen elkaar waar nodig. Omdat ik nog vrij nieuw ben in de wereld van laadoplossingen, heb ik erg veel te danken aan de kennis en kunde van mijn collega’s hier op de afdeling.”

Doelen en ambities

“Mijn doel is het bieden van een goede dienstverlening en onze klanten blij maken door ze de hulp te bieden die zij nodig hebben. Juist omdat laadoplossingen vrij nieuw zijn voor mij, vind ik het erg belangrijk me op dit gebied te blijven ontwikkelen. Elke dag leer ik meer en draagt dit uiteraard bij in het verbeteren van de dienstverlening.”

Wil jij ook werken als commercieel medewerken bij Amega Fleet?

KNOP!!

Over Amega Groep

"Amega is een hele prettige werkgever die je ruimte geeft voor ontwikkeling en hier actief in meedenkt. Het is een grote organisatie met veel werknemers, maar zij vergeten nooit om persoonlijke aandacht voor je te hebben.

Doordat Amega zich bezig weet te houden met diverse takken van mobiliteit, zie je dat er veel kennis is binnen de organisatie. Zo is er altijd iemand die je kan helpen als je er zelf niet uit komt of advies nodig hebt."